Chopok Horský terén
Začiatok:
Let v skupine z leteckej základňe Prešov na leteckú základňu Sliač. Z dôvodu konania a určenia je povinný typ stroja vrtuľník(aký typ, to je na vás, ale radi by sme boli za niečo ruské). Predbežný termín je 20./21.11.2009 v piatok večer presun o 18.20 UTC(predpokladaný vzlet) na trati LZPW-DEDIS-TAKOS-TAGOD-KULIN(ako IFR), alebo LZPW-Svinia-Spišské Vlachy-Dobšiná-Pohorelá-Brezno-Ľubietová-LZSL(ako VFR) to ešte uvidíme podľa počasia. Na ďalší deň v sobotu o 13.20UTC(predpokladaný vzlet) za VMC podmienok trať LZSL- Ľubietová-Brezno-Srdiečko-Chopok-Srdiečko-Brezno-Ľubietová-LZSL. Postupy a zásady bezpečnosti sú nižšie. Kto by sa chcel zúčastniť, tak nech sa dole ku komentárom zapíše. Zúčastnení dostanú orto Chopku a afcad Prešova pre lepšiu orientáciu. Lukyno
Cieľ cvičenia
Naučiť pilota pristávať na horskej ploche a vzlietať z nej.
Postup plnenia
Prílet do záujmového priestoru vykonať po stálej trati do bodu Brezno. Z bodu Brezno pokračovať do bodu Srdiečko vo vymedzenom letovom koridore daným dolinou Bystrá ponad štátnu cestu II/584 na H=200mnt (660ft). Z bodu Srdiečko pokračovať na H=100mnt (330ft) do priestoru činnosti Chopok (lokalita nácviku pristátia pri objekte RS Chopok), pričom sa snažiť pohybovať v max. miere v súbehu s horskými dopravnými zariadeniami Srdiečko – Chopok.
Celý nácvik realizovať prednostne na južnej strane od hrebeňa Nízkych Tatier (prelet na severnú stranu čo najviac minimalizovať za dodržania zásad bezpečnosti).
Návrat z priestoru vykonať do bodu Srdiečko na H=100mnt (330ft), odtiaľ vymedzeným letovým koridorom daným dolinou Bystrá ponad štátnu cestu II/584 späť do bodu Brezno na H=200mnt (660ft).
Poznámka:
Nad H=5 300 ft je povolené na vrtuľníku Mi-17 používať forsážny režim.
Zásady bezpečnosti
- maximálnu vzletovú hmotnosť vrtuľníka stanovenú podľa grafu treba znížiť s ohľadom na obmedzenie vyplývajúce z podmienok letu
- pred letom na plochu počas kontrolného visu je nutné skontrolovať vyváženie vrtuľníka a možnosť zvislého vzletu a pristátia s visom mimo oblasť vplyvu zeme
- pred tým, ako sa vrtuľník dostane do visu je zakázané prudko znižovať rýchlosť vrtuľníka a zväčšovať uhol pozdĺžneho sklonu
- počas klesania na pristátie a počas stúpania po vzlete treba sledovať vzdialenosť vrtuľníka od prekážok ohraničujúcich plochu
- nad prekážkami je možné prelietavať vo výške minimálne 10 m (30 ft )
- po pristátí a zistení, že vrtuľník stojí na rovnej a tvrdej ploche, je možné plynulo zmenšiť uhol PKR na minimum
- po pristáti na plochu a po vzlete z nej sa nesmie dopustiť preťaženie rotora a zmenšenie jeho otáčok pod prípustné minimálne hodnoty
- pristátie prevádzať s prevýšením – nepristávať smerom hore po svahu
- vzlet prevádzať v stúpaní – nepripustiť presadnutie vrtuľníku smerom dole po svahu, hrozí nebezpečenstvo zachytenia chvostového rotora o prekážky
- nastaviť Hb = 15m ( 50 ft )
- dôsledne vyhodnocovať meteorologické podmienky v priestore pristátia
Zdroj:
PBP LET 3-72 (str. 83-84), Let 3-64 (str.150-161), Let 3-76,(str. 147-154),
Let 3-70, Let 3-59 (str. 158-167)
Prílet do záujmového priestoru vykonať po stálej trati do bodu Brezno. Z bodu Brezno pokračovať do bodu Srdiečko vo vymedzenom letovom koridore daným dolinou Bystrá ponad štátnu cestu II/584 na H=200mnt (660ft). Z bodu Srdiečko pokračovať na H=100mnt (330ft) do priestoru činnosti Chopok (lokalita nácviku pristátia pri objekte RS Chopok), pričom sa snažiť pohybovať v max. miere v súbehu s horskými dopravnými zariadeniami Srdiečko – Chopok.
Celý nácvik realizovať prednostne na južnej strane od hrebeňa Nízkych Tatier (prelet na severnú stranu čo najviac minimalizovať za dodržania zásad bezpečnosti).
Návrat z priestoru vykonať do bodu Srdiečko na H=100mnt (330ft), odtiaľ vymedzeným letovým koridorom daným dolinou Bystrá ponad štátnu cestu II/584 späť do bodu Brezno na H=200mnt (660ft).
Poznámka:
Nad H=5 300 ft je povolené na vrtuľníku Mi-17 používať forsážny režim.
Zásady bezpečnosti
- maximálnu vzletovú hmotnosť vrtuľníka stanovenú podľa grafu treba znížiť s ohľadom na obmedzenie vyplývajúce z podmienok letu
- pred letom na plochu počas kontrolného visu je nutné skontrolovať vyváženie vrtuľníka a možnosť zvislého vzletu a pristátia s visom mimo oblasť vplyvu zeme
- pred tým, ako sa vrtuľník dostane do visu je zakázané prudko znižovať rýchlosť vrtuľníka a zväčšovať uhol pozdĺžneho sklonu
- počas klesania na pristátie a počas stúpania po vzlete treba sledovať vzdialenosť vrtuľníka od prekážok ohraničujúcich plochu
- nad prekážkami je možné prelietavať vo výške minimálne
- po pristátí a zistení, že vrtuľník stojí na rovnej a tvrdej ploche, je možné plynulo zmenšiť uhol PKR na minimum
- po pristáti na plochu a po vzlete z nej sa nesmie dopustiť preťaženie rotora a zmenšenie jeho otáčok pod prípustné minimálne hodnoty
- pristátie prevádzať s prevýšením – nepristávať smerom hore po svahu
- vzlet prevádzať v stúpaní – nepripustiť presadnutie vrtuľníku smerom dole po svahu, hrozí nebezpečenstvo zachytenia chvostového rotora o prekážky
- nastaviť Hb = 15m (
- dôsledne vyhodnocovať meteorologické podmienky v priestore pristátia
Zdroj:
PBP LET 3-72 (str. 83-84), Let 3-64 (str.150-161), Let 3-76,(str. 147-154),
Let 3-70, Let 3-59 (str. 158-167)
Komentáre
Prehľad komentárov
look here https://ssn.is
cool site cool-mining
(Stevensom, 16. 12. 2020 8:39)learn this here now https://cool-mining.com/en/mining-en/skachat-apminertool-v1-0-11-bitmain-antminer-toolkit-for-windows/
Girls Fuck Collecting
(Diiiglasjoisy, 16. 12. 2020 7:05)
C*P PT*HC Lolita Girls Fu*ck Convocation
Pt!!hc c!!p offline forum
xtl.jp/?At
beautiful site crypto-mining
(CesarFoulp, 16. 12. 2020 2:06)more https://crypto-mining.club/en/mining/gminer-v1-81-fixed-display-error-of-cortex-worker-name/
Best about medication.
(DaDyol, 16. 12. 2020 0:01)
Drug information sheet. Drug Class.
nexium pill https://nexium4u.top in Canada
Actual news about drugs. Get now.
How to disable pm?
(bellereult, 14. 12. 2020 23:28)Hello i am new user and i would to ask you, How to disable a pm?
Pthc cp offline forum
(MiccclEvivE, 13. 12. 2020 23:20)
Scorpions Lolita Girls Fucked Whip-round
Pthc cp offline forum
xtl.jp/?pr
Pthc cp offline forum
(MiccclEvivE, 9. 12. 2020 17:03)
Scorpions Lolita Girls Fucked Anthology
Pthc cp offline forum
xtl.jp/?pr
Online topánok vám prinesie bohatstvo a spokojnosť. Odkaz - https://ii1.su/pPHER
(HenryErami, 9. 12. 2020 2:02)
Stále nie je milionár? Oprav to teraz!
Odkaz - - https://ii1.su/pPHER
Pthc cp offline forum
(MiccclEvivE, 8. 12. 2020 22:07)
Scorpions Lolita Girls Fucked Chrestomathy
Pthc cp offline forum
xtl.jp/?pr
corporate website crypto-mining
(DanielCex, 8. 12. 2020 14:57)this https://crypto-mining.club/en/mining/download-srbminer-multi-0-1-7-randomx-monero-xmr-miner/
wonderful resource crazy-mining
(RichardSem, 8. 12. 2020 14:29)Get More Information https://crazy-mining.org/majning-2/nicehash-miner-legacy-1-8-1-6-dlja-amd/
good website cool-mining
(ThomasVap, 8. 12. 2020 14:22)check over here https://cool-mining.com/en/mining-en/xmrig-v5-11-0-download-with-astrobwt-cuda-support-for-windows-x32-x64-bit/
good resource crypto-mining
(Michaelcoege, 8. 12. 2020 12:18)visit this page https://crypto-mining.club/en/mining/download-srbminer-multi-v0-1-8-randomx-kadena-miner/
heart site crazy-mining
(WalterLex, 8. 12. 2020 11:53)try this web-site https://crazy-mining.org/majning-2/xmrig-5-6-0-randomx-cryptonight-and-argon2-cpu-gpu-miner/
close website cool-mining
(CharlesWhats, 8. 12. 2020 11:45)check that https://cool-mining.com/en/news/lolminer-0-9-7-download-the-equihash-cuckatoo-miner/
Potrebuješ peniaze? Získajte ju tu ľahko! Stačí stlačiť toto na spustenie robota. Odkaz - https://ii1.su/pPHER
(HenryErami, 8. 12. 2020 4:24)
Je to najlepší čas na spustenie robota získať viac peňazí.
Odkaz - - https://ii1.su/pPHER
Obrovský príjem bez investícií je k dispozícii. Odkaz - https://moneylinks.page.link/6SuK
(HenryErami, 8. 12. 2020 3:27)
Každý si môže zarobiť toľko, koľko chce teraz.
Odkaz - - https://ii1.su/pPHER
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73
Homepage ssn
(RaymondHog, 16. 12. 2020 14:36)