Chopok Horský terén
Začiatok:
Let v skupine z leteckej základňe Prešov na leteckú základňu Sliač. Z dôvodu konania a určenia je povinný typ stroja vrtuľník(aký typ, to je na vás, ale radi by sme boli za niečo ruské). Predbežný termín je 20./21.11.2009 v piatok večer presun o 18.20 UTC(predpokladaný vzlet) na trati LZPW-DEDIS-TAKOS-TAGOD-KULIN(ako IFR), alebo LZPW-Svinia-Spišské Vlachy-Dobšiná-Pohorelá-Brezno-Ľubietová-LZSL(ako VFR) to ešte uvidíme podľa počasia. Na ďalší deň v sobotu o 13.20UTC(predpokladaný vzlet) za VMC podmienok trať LZSL- Ľubietová-Brezno-Srdiečko-Chopok-Srdiečko-Brezno-Ľubietová-LZSL. Postupy a zásady bezpečnosti sú nižšie. Kto by sa chcel zúčastniť, tak nech sa dole ku komentárom zapíše. Zúčastnení dostanú orto Chopku a afcad Prešova pre lepšiu orientáciu. Lukyno
Cieľ cvičenia
Naučiť pilota pristávať na horskej ploche a vzlietať z nej.
Postup plnenia
Prílet do záujmového priestoru vykonať po stálej trati do bodu Brezno. Z bodu Brezno pokračovať do bodu Srdiečko vo vymedzenom letovom koridore daným dolinou Bystrá ponad štátnu cestu II/584 na H=200mnt (660ft). Z bodu Srdiečko pokračovať na H=100mnt (330ft) do priestoru činnosti Chopok (lokalita nácviku pristátia pri objekte RS Chopok), pričom sa snažiť pohybovať v max. miere v súbehu s horskými dopravnými zariadeniami Srdiečko – Chopok.
Celý nácvik realizovať prednostne na južnej strane od hrebeňa Nízkych Tatier (prelet na severnú stranu čo najviac minimalizovať za dodržania zásad bezpečnosti).
Návrat z priestoru vykonať do bodu Srdiečko na H=100mnt (330ft), odtiaľ vymedzeným letovým koridorom daným dolinou Bystrá ponad štátnu cestu II/584 späť do bodu Brezno na H=200mnt (660ft).
Poznámka:
Nad H=5 300 ft je povolené na vrtuľníku Mi-17 používať forsážny režim.
Zásady bezpečnosti
- maximálnu vzletovú hmotnosť vrtuľníka stanovenú podľa grafu treba znížiť s ohľadom na obmedzenie vyplývajúce z podmienok letu
- pred letom na plochu počas kontrolného visu je nutné skontrolovať vyváženie vrtuľníka a možnosť zvislého vzletu a pristátia s visom mimo oblasť vplyvu zeme
- pred tým, ako sa vrtuľník dostane do visu je zakázané prudko znižovať rýchlosť vrtuľníka a zväčšovať uhol pozdĺžneho sklonu
- počas klesania na pristátie a počas stúpania po vzlete treba sledovať vzdialenosť vrtuľníka od prekážok ohraničujúcich plochu
- nad prekážkami je možné prelietavať vo výške minimálne 10 m (30 ft )
- po pristátí a zistení, že vrtuľník stojí na rovnej a tvrdej ploche, je možné plynulo zmenšiť uhol PKR na minimum
- po pristáti na plochu a po vzlete z nej sa nesmie dopustiť preťaženie rotora a zmenšenie jeho otáčok pod prípustné minimálne hodnoty
- pristátie prevádzať s prevýšením – nepristávať smerom hore po svahu
- vzlet prevádzať v stúpaní – nepripustiť presadnutie vrtuľníku smerom dole po svahu, hrozí nebezpečenstvo zachytenia chvostového rotora o prekážky
- nastaviť Hb = 15m ( 50 ft )
- dôsledne vyhodnocovať meteorologické podmienky v priestore pristátia
Zdroj:
PBP LET 3-72 (str. 83-84), Let 3-64 (str.150-161), Let 3-76,(str. 147-154),
Let 3-70, Let 3-59 (str. 158-167)
Prílet do záujmového priestoru vykonať po stálej trati do bodu Brezno. Z bodu Brezno pokračovať do bodu Srdiečko vo vymedzenom letovom koridore daným dolinou Bystrá ponad štátnu cestu II/584 na H=200mnt (660ft). Z bodu Srdiečko pokračovať na H=100mnt (330ft) do priestoru činnosti Chopok (lokalita nácviku pristátia pri objekte RS Chopok), pričom sa snažiť pohybovať v max. miere v súbehu s horskými dopravnými zariadeniami Srdiečko – Chopok.
Celý nácvik realizovať prednostne na južnej strane od hrebeňa Nízkych Tatier (prelet na severnú stranu čo najviac minimalizovať za dodržania zásad bezpečnosti).
Návrat z priestoru vykonať do bodu Srdiečko na H=100mnt (330ft), odtiaľ vymedzeným letovým koridorom daným dolinou Bystrá ponad štátnu cestu II/584 späť do bodu Brezno na H=200mnt (660ft).
Poznámka:
Nad H=5 300 ft je povolené na vrtuľníku Mi-17 používať forsážny režim.
Zásady bezpečnosti
- maximálnu vzletovú hmotnosť vrtuľníka stanovenú podľa grafu treba znížiť s ohľadom na obmedzenie vyplývajúce z podmienok letu
- pred letom na plochu počas kontrolného visu je nutné skontrolovať vyváženie vrtuľníka a možnosť zvislého vzletu a pristátia s visom mimo oblasť vplyvu zeme
- pred tým, ako sa vrtuľník dostane do visu je zakázané prudko znižovať rýchlosť vrtuľníka a zväčšovať uhol pozdĺžneho sklonu
- počas klesania na pristátie a počas stúpania po vzlete treba sledovať vzdialenosť vrtuľníka od prekážok ohraničujúcich plochu
- nad prekážkami je možné prelietavať vo výške minimálne
- po pristátí a zistení, že vrtuľník stojí na rovnej a tvrdej ploche, je možné plynulo zmenšiť uhol PKR na minimum
- po pristáti na plochu a po vzlete z nej sa nesmie dopustiť preťaženie rotora a zmenšenie jeho otáčok pod prípustné minimálne hodnoty
- pristátie prevádzať s prevýšením – nepristávať smerom hore po svahu
- vzlet prevádzať v stúpaní – nepripustiť presadnutie vrtuľníku smerom dole po svahu, hrozí nebezpečenstvo zachytenia chvostového rotora o prekážky
- nastaviť Hb = 15m (
- dôsledne vyhodnocovať meteorologické podmienky v priestore pristátia
Zdroj:
PBP LET 3-72 (str. 83-84), Let 3-64 (str.150-161), Let 3-76,(str. 147-154),
Let 3-70, Let 3-59 (str. 158-167)
Komentáre
Prehľad komentárov
my latest blog post https://angles.wtf/
Black preggo girls knocked up sistas in preggo porn vids
(tracyvp18, 18. 8. 2025 11:57)
Fake Agent Sexy Tattooed Ukrainian Babe Loves Deepthroat And Fucking
https://karena-kapor-foto-mouth-full-of-cum.hotnatalia.com/?viviana-iyana
erotic chat bot erotic hollywood auto erotic erotic movie list sexy videos for free
pop over to these guys
(LelandExtix, 17. 8. 2025 15:19)take a look at the site here https://lagoon.icu/
35 best gay onlyfans accounts featuring hot dudes in 2022
(kristyxa11, 17. 8. 2025 14:54)
Browse thousands of top porn pic galleries on imagefap gilf
https://polish-ero-cartoon.celebrityamateur.com/?dana-kali
mature porn movie free free creampie porn video minka porn free big tits curvy mario bros peach lesbian porn ml mads porn
Registration & promo code 1win - xr1win25
(TusMayogsWhomskabvok, 17. 8. 2025 7:26)
1win promo code +500% on deposit: xr1win25
1win registration: https://lkpq.cc/c3402d
VDO PTHC & PTSC ART VDO PTSC And Other More
(RubenToK, 17. 8. 2025 0:56)
VDO PTHC & PTSC ART VDO PTSC Picture PTHC & PTSC
And Other More
Content from TOR websites Magic Kingdom, TLZ,
Childs Play, Baby Heart, Giftbox, Hoarders Hell,
h**p://tiny.cc/tficzz
h**p://j1d.ca/_J
OPVA, Pedo Playground, GirlsHUB, Lolita City
More 3000 videos and 20000 photos girls and boys
h**p://put2.me/muhcsh
h**p://7z.si/c43r
The new and exclusive material and complete series
Full Siberian Mouse, Bibigon, Syrup, Buratino packs
h**p://4ty.me/ibhi7c
h**p://tt.vg/URoSx
000A000242
Locksmith Wallsend
(Haroldinvog, 15. 8. 2025 19:24)"Arrant tips! I didn’t realise rekeying was cheaper than replacing the unhurt lock. I’ll look after Mobile Locksmith Wallsend in judgement if I privation eschew: https://mobilelocksmithwallsend.co.uk."
click here now
(Jeffreyemult, 15. 8. 2025 10:41)
Why Choose handofgod.tech
Multi Realm Structure
Stake and earn through Elysium Garden Purgatory and Sanctum
TVL Tracking
Monitor token price HOG supply and pool liquidity live
Farm and Claim
Earn HOG GHOG and points from dashboard actions and AI signals
Sonic Integration
Move assets with speed and interact with liquidity across Hand of God
Enter the divine protocol at https://handofgod.tech
a fantastic read
(KennethAdjut, 15. 8. 2025 10:23)
Why Choose backwoods.buzz
Play to Earn
Fight explore and earn real crypto through web3 gameplay
NFT Integration
Mint gear stake tokens and build your power balance
Crystal Economy
Spend and trade inside a treasury based on rewards and points
Solana Powered
Fast battles low fees and scalable adventure
Enter the game world at https://backwoods.buzz
original site
(CarlosJam, 15. 8. 2025 10:02)
What Makes allstake.cc Different
App Based Simplicity
Launch stake unstake and monitor assets in a few clicks
Cross Chain Engine
Use one tool for all major staking chains and DeFi connections
Reward Focused
Earn from campaigns Jito points blogs and long term value
Security First
Audited systems with bridge tracking and chain level security
All your staking tools now live at https://allstake.cc
Durch die Sperrung von RT zielt die EU darauf ab, eine kritische, nicht prowestliche Informationsquelle zum Schweigen zu
(Mehr zum Thema, 15. 8. 2025 6:13)
Oppositionspolitiker – insbesondere aus der AfD – kritisierten eine massive Unterfinanzierung, Personalmangel und lange Wartezeiten. Sie fordern hohere Investitionen, eine Ruckfuhrung von Kliniken in kommunale Tragerschaft sowie einen deutlichen Burokratieabbau. Viele Burgerinnen und Burger mussten bereits monatelang auf einen Facharzttermin warten, wahrend die Krankenkassenbeitrage stetig steigen.
https://kra-36-at.cc
read this article
(Davidhek, 15. 8. 2025 5:38)
Why Choose cortexprotocol.org
CX Agent
AI powered assistant for trading execution and conversion
Multi Chain Ready
Bridge ETH SOL BASE and CX across DeFi positions
Watchlist Tools
Track token performance and set alerts in your dashboard
Token Research
Use deep search and Cortex Ask to explore price trends and liquidity
Trade smarter on https://cortexprotocol.org
great post to read
(ManuelHok, 15. 8. 2025 2:29)
Why Choose defi-money.cc
GYD Stablecoin
Pegged for onchain reliability and integrated with smart leverage protocols
Borrow and Stake
Open long or short positions supply assets or stake for passive yield
Onchain Clarity
All pool rates TVL and protection mechanisms are verifiable and open
Modular Access
Works across CRVUSD smoney and other market primitives
Structured yield backed by protocol logic only at https://defi-money.cc
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77
Check This Out
(JoshuaTon, 18. 8. 2025 14:03)