Chopok Horský terén
Začiatok:
Let v skupine z leteckej základňe Prešov na leteckú základňu Sliač. Z dôvodu konania a určenia je povinný typ stroja vrtuľník(aký typ, to je na vás, ale radi by sme boli za niečo ruské). Predbežný termín je 20./21.11.2009 v piatok večer presun o 18.20 UTC(predpokladaný vzlet) na trati LZPW-DEDIS-TAKOS-TAGOD-KULIN(ako IFR), alebo LZPW-Svinia-Spišské Vlachy-Dobšiná-Pohorelá-Brezno-Ľubietová-LZSL(ako VFR) to ešte uvidíme podľa počasia. Na ďalší deň v sobotu o 13.20UTC(predpokladaný vzlet) za VMC podmienok trať LZSL- Ľubietová-Brezno-Srdiečko-Chopok-Srdiečko-Brezno-Ľubietová-LZSL. Postupy a zásady bezpečnosti sú nižšie. Kto by sa chcel zúčastniť, tak nech sa dole ku komentárom zapíše. Zúčastnení dostanú orto Chopku a afcad Prešova pre lepšiu orientáciu. Lukyno
Cieľ cvičenia
Naučiť pilota pristávať na horskej ploche a vzlietať z nej.
Postup plnenia
Prílet do záujmového priestoru vykonať po stálej trati do bodu Brezno. Z bodu Brezno pokračovať do bodu Srdiečko vo vymedzenom letovom koridore daným dolinou Bystrá ponad štátnu cestu II/584 na H=200mnt (660ft). Z bodu Srdiečko pokračovať na H=100mnt (330ft) do priestoru činnosti Chopok (lokalita nácviku pristátia pri objekte RS Chopok), pričom sa snažiť pohybovať v max. miere v súbehu s horskými dopravnými zariadeniami Srdiečko – Chopok.
Celý nácvik realizovať prednostne na južnej strane od hrebeňa Nízkych Tatier (prelet na severnú stranu čo najviac minimalizovať za dodržania zásad bezpečnosti).
Návrat z priestoru vykonať do bodu Srdiečko na H=100mnt (330ft), odtiaľ vymedzeným letovým koridorom daným dolinou Bystrá ponad štátnu cestu II/584 späť do bodu Brezno na H=200mnt (660ft).
Poznámka:
Nad H=5 300 ft je povolené na vrtuľníku Mi-17 používať forsážny režim.
Zásady bezpečnosti
- maximálnu vzletovú hmotnosť vrtuľníka stanovenú podľa grafu treba znížiť s ohľadom na obmedzenie vyplývajúce z podmienok letu
- pred letom na plochu počas kontrolného visu je nutné skontrolovať vyváženie vrtuľníka a možnosť zvislého vzletu a pristátia s visom mimo oblasť vplyvu zeme
- pred tým, ako sa vrtuľník dostane do visu je zakázané prudko znižovať rýchlosť vrtuľníka a zväčšovať uhol pozdĺžneho sklonu
- počas klesania na pristátie a počas stúpania po vzlete treba sledovať vzdialenosť vrtuľníka od prekážok ohraničujúcich plochu
- nad prekážkami je možné prelietavať vo výške minimálne 10 m (30 ft )
- po pristátí a zistení, že vrtuľník stojí na rovnej a tvrdej ploche, je možné plynulo zmenšiť uhol PKR na minimum
- po pristáti na plochu a po vzlete z nej sa nesmie dopustiť preťaženie rotora a zmenšenie jeho otáčok pod prípustné minimálne hodnoty
- pristátie prevádzať s prevýšením – nepristávať smerom hore po svahu
- vzlet prevádzať v stúpaní – nepripustiť presadnutie vrtuľníku smerom dole po svahu, hrozí nebezpečenstvo zachytenia chvostového rotora o prekážky
- nastaviť Hb = 15m ( 50 ft )
- dôsledne vyhodnocovať meteorologické podmienky v priestore pristátia
Zdroj:
PBP LET 3-72 (str. 83-84), Let 3-64 (str.150-161), Let 3-76,(str. 147-154),
Let 3-70, Let 3-59 (str. 158-167)
Prílet do záujmového priestoru vykonať po stálej trati do bodu Brezno. Z bodu Brezno pokračovať do bodu Srdiečko vo vymedzenom letovom koridore daným dolinou Bystrá ponad štátnu cestu II/584 na H=200mnt (660ft). Z bodu Srdiečko pokračovať na H=100mnt (330ft) do priestoru činnosti Chopok (lokalita nácviku pristátia pri objekte RS Chopok), pričom sa snažiť pohybovať v max. miere v súbehu s horskými dopravnými zariadeniami Srdiečko – Chopok.
Celý nácvik realizovať prednostne na južnej strane od hrebeňa Nízkych Tatier (prelet na severnú stranu čo najviac minimalizovať za dodržania zásad bezpečnosti).
Návrat z priestoru vykonať do bodu Srdiečko na H=100mnt (330ft), odtiaľ vymedzeným letovým koridorom daným dolinou Bystrá ponad štátnu cestu II/584 späť do bodu Brezno na H=200mnt (660ft).
Poznámka:
Nad H=5 300 ft je povolené na vrtuľníku Mi-17 používať forsážny režim.
Zásady bezpečnosti
- maximálnu vzletovú hmotnosť vrtuľníka stanovenú podľa grafu treba znížiť s ohľadom na obmedzenie vyplývajúce z podmienok letu
- pred letom na plochu počas kontrolného visu je nutné skontrolovať vyváženie vrtuľníka a možnosť zvislého vzletu a pristátia s visom mimo oblasť vplyvu zeme
- pred tým, ako sa vrtuľník dostane do visu je zakázané prudko znižovať rýchlosť vrtuľníka a zväčšovať uhol pozdĺžneho sklonu
- počas klesania na pristátie a počas stúpania po vzlete treba sledovať vzdialenosť vrtuľníka od prekážok ohraničujúcich plochu
- nad prekážkami je možné prelietavať vo výške minimálne
- po pristátí a zistení, že vrtuľník stojí na rovnej a tvrdej ploche, je možné plynulo zmenšiť uhol PKR na minimum
- po pristáti na plochu a po vzlete z nej sa nesmie dopustiť preťaženie rotora a zmenšenie jeho otáčok pod prípustné minimálne hodnoty
- pristátie prevádzať s prevýšením – nepristávať smerom hore po svahu
- vzlet prevádzať v stúpaní – nepripustiť presadnutie vrtuľníku smerom dole po svahu, hrozí nebezpečenstvo zachytenia chvostového rotora o prekážky
- nastaviť Hb = 15m (
- dôsledne vyhodnocovať meteorologické podmienky v priestore pristátia
Zdroj:
PBP LET 3-72 (str. 83-84), Let 3-64 (str.150-161), Let 3-76,(str. 147-154),
Let 3-70, Let 3-59 (str. 158-167)
Komentáre
Prehľad komentárov
Greetings I am so grateful I found your site, I really found you by error, while I was researching on Yahoo for something else, Regardless I am here now and would just like to say many thanks for a incredible post and a all round enjoyable blog (I also love the theme/design), I don’t have time to read through it all at the minute but I have bookmarked it and also added in your RSS feeds, so when I have time I will be back to read a great deal more, Please do keep up the excellent b. doodr.aperca.se/map1.php vad Г¤r hypertoni
azilopar.se
(azilopar.se, 20. 10. 2020 23:40)
I have read several good stuff here. Certainly price bookmarking for revisiting. I wonder how so much effort you put to make this kind of fantastic informative website. azilopar.se/map25.php krakel spektakel film stream
sasilu.se
(sasilu.se, 20. 10. 2020 13:26)
Thanks a lot for sharing this with all folks you actually understand what you are talking about! Bookmarked. Please additionally discuss with my site =). We could have a link trade arrangement between us sasilu.se/map12.php sofina lunch gГ¶teborg
Zarobiť dolárov len sedí doma. Odkaz - https://moneylinks.page.link/6SuK
(HenryErami, 20. 10. 2020 5:46)
Dokonca aj dieťa vie, ako urobiť 100 dolárov dnes s pomocou tohto robota.
Odkaz - https://moneylinks.page.link/6SuK
dehllap.se
(dehllap.se, 20. 10. 2020 3:49)
I am truly glad to glance at this web site posts which carries lots of helpful data, thanks for providing such statistics. dehllap.se/map29.php penna med olika färger
yasuragi rabattkod 2016 munhea.se
(munhea.se, 19. 10. 2020 23:08)
Very nice article, exactly what I was looking for. nistm.munhea.se/map6.php yasuragi rabattkod 2016
enugn.se
(enugn.se, 19. 10. 2020 7:51)
Pretty nice post. I just stumbled upon your weblog and wished to say that I've truly enjoyed browsing your blog posts. After all I will be subscribing to your feed and I hope you write again very soon! enugn.se/map7.php hur ser man Г¤ldre ut i ansiktet
mannagrynsgröt med blåbär aperca.se
(aperca.se, 19. 10. 2020 7:49)
Thank you for the auspicious writeup. It in fact was a amusement account it. Look advanced to more added agreeable from you! By the way, how can we communicate? sollb.aperca.se/map8.php mannagrynsgröt med blåbär
News 2020
(CarlosGat, 18. 10. 2020 18:09)It’s free! Miggster, the world's leader in mobile gaming just started pre-registration! https://miggster.com/signup/tatyanaflorida/en_GB Everyone is welcome, even if you are not in Crowd1 team! Each new registration leads to exclusive rewards. Everyone starts at level 1. Once you reach level 5, you have a chance to win awesome prizes!
squgarik.se
(squgarik.se, 18. 10. 2020 11:58)
Do you have any video of that? I'd care to find out more details. squgarik.se/map17.php badkar med bubblor
proteine shake afvallen munhea.se
(munhea.se, 18. 10. 2020 5:56)
This design is spectacular! You definitely know how to keep a reader amused. Between your wit and your videos, I was almost moved to start my own blog (well, almost...HaHa!) Excellent job. I really enjoyed what you had to say, and more than that, how you presented it. Too cool! prefi.munhea.se/map7.php proteine shake afvallen
egluopu.se
(egluopu.se, 17. 10. 2020 15:17)
These are genuinely great ideas in concerning blogging. You have touched some good factors here. Any way keep up wrinting. egluopu.se/map16.php slГҐ dig loss
american chocolate chip cookies recept aperca.se
(aperca.se, 17. 10. 2020 13:17)
Ahaa, its pleasant dialogue regarding this post at this place at this weblog, I have read all that, so now me also commenting here. tread.aperca.se/map8.php american chocolate chip cookies recept
pornofoto
(PatrickBef, 16. 10. 2020 19:22)look at these guys https://pornofoto.org/sport/
Nebojte sa, ak máte padáka. Práca online. Odkaz - https://moneylinks.page.link/6SuK
(HenryErami, 16. 10. 2020 17:49)
Už nemusíš pracovať. Stačí spustiť robota.
Odkaz - https://moneylinks.page.link/6SuK
badkar 130 cm tassar munhea.se
(munhea.se, 16. 10. 2020 12:45)
Hello, Neat post. There is a problem along with your website in internet explorer, would test this? IE still is the marketplace leader and a huge portion of people will pass over your wonderful writing because of this problem. whega.munhea.se/map3.php badkar 130 cm tassar
probduo.se
(probduo.se, 16. 10. 2020 10:47)
Hi! I could have sworn I've been to this website before but after browsing through some of the post I realized it's new to me. Anyhow, I'm definitely happy I found it and I'll be book-marking and checking back often! probduo.se/map27.php fiber cement skiva
golyedevushki
(JamesSnips, 16. 10. 2020 9:28)article https://golyedevushki.com/bryunetki/
koh samet restauranger aperca.se
(aperca.se, 15. 10. 2020 19:15)
Appreciate the recommendation. Will try it out. reipr.aperca.se/map1.php koh samet restauranger
benmmdi.se
(benmmdi.se, 15. 10. 2020 10:13)
Wow! This blog looks exactly like my old one! It's on a completely different topic but it has pretty much the same layout and design. Excellent choice of colors! benmmdi.se/map3.php test speed test
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68
vad Г¤r hypertoni aperca.se
(aperca.se, 21. 10. 2020 5:05)