Chopok Horský terén
Začiatok:
Let v skupine z leteckej základňe Prešov na leteckú základňu Sliač. Z dôvodu konania a určenia je povinný typ stroja vrtuľník(aký typ, to je na vás, ale radi by sme boli za niečo ruské). Predbežný termín je 20./21.11.2009 v piatok večer presun o 18.20 UTC(predpokladaný vzlet) na trati LZPW-DEDIS-TAKOS-TAGOD-KULIN(ako IFR), alebo LZPW-Svinia-Spišské Vlachy-Dobšiná-Pohorelá-Brezno-Ľubietová-LZSL(ako VFR) to ešte uvidíme podľa počasia. Na ďalší deň v sobotu o 13.20UTC(predpokladaný vzlet) za VMC podmienok trať LZSL- Ľubietová-Brezno-Srdiečko-Chopok-Srdiečko-Brezno-Ľubietová-LZSL. Postupy a zásady bezpečnosti sú nižšie. Kto by sa chcel zúčastniť, tak nech sa dole ku komentárom zapíše. Zúčastnení dostanú orto Chopku a afcad Prešova pre lepšiu orientáciu. Lukyno
Cieľ cvičenia
Naučiť pilota pristávať na horskej ploche a vzlietať z nej.
Postup plnenia
Prílet do záujmového priestoru vykonať po stálej trati do bodu Brezno. Z bodu Brezno pokračovať do bodu Srdiečko vo vymedzenom letovom koridore daným dolinou Bystrá ponad štátnu cestu II/584 na H=200mnt (660ft). Z bodu Srdiečko pokračovať na H=100mnt (330ft) do priestoru činnosti Chopok (lokalita nácviku pristátia pri objekte RS Chopok), pričom sa snažiť pohybovať v max. miere v súbehu s horskými dopravnými zariadeniami Srdiečko – Chopok.
Celý nácvik realizovať prednostne na južnej strane od hrebeňa Nízkych Tatier (prelet na severnú stranu čo najviac minimalizovať za dodržania zásad bezpečnosti).
Návrat z priestoru vykonať do bodu Srdiečko na H=100mnt (330ft), odtiaľ vymedzeným letovým koridorom daným dolinou Bystrá ponad štátnu cestu II/584 späť do bodu Brezno na H=200mnt (660ft).
Poznámka:
Nad H=5 300 ft je povolené na vrtuľníku Mi-17 používať forsážny režim.
Zásady bezpečnosti
- maximálnu vzletovú hmotnosť vrtuľníka stanovenú podľa grafu treba znížiť s ohľadom na obmedzenie vyplývajúce z podmienok letu
- pred letom na plochu počas kontrolného visu je nutné skontrolovať vyváženie vrtuľníka a možnosť zvislého vzletu a pristátia s visom mimo oblasť vplyvu zeme
- pred tým, ako sa vrtuľník dostane do visu je zakázané prudko znižovať rýchlosť vrtuľníka a zväčšovať uhol pozdĺžneho sklonu
- počas klesania na pristátie a počas stúpania po vzlete treba sledovať vzdialenosť vrtuľníka od prekážok ohraničujúcich plochu
- nad prekážkami je možné prelietavať vo výške minimálne 10 m (30 ft )
- po pristátí a zistení, že vrtuľník stojí na rovnej a tvrdej ploche, je možné plynulo zmenšiť uhol PKR na minimum
- po pristáti na plochu a po vzlete z nej sa nesmie dopustiť preťaženie rotora a zmenšenie jeho otáčok pod prípustné minimálne hodnoty
- pristátie prevádzať s prevýšením – nepristávať smerom hore po svahu
- vzlet prevádzať v stúpaní – nepripustiť presadnutie vrtuľníku smerom dole po svahu, hrozí nebezpečenstvo zachytenia chvostového rotora o prekážky
- nastaviť Hb = 15m ( 50 ft )
- dôsledne vyhodnocovať meteorologické podmienky v priestore pristátia
Zdroj:
PBP LET 3-72 (str. 83-84), Let 3-64 (str.150-161), Let 3-76,(str. 147-154),
Let 3-70, Let 3-59 (str. 158-167)
Prílet do záujmového priestoru vykonať po stálej trati do bodu Brezno. Z bodu Brezno pokračovať do bodu Srdiečko vo vymedzenom letovom koridore daným dolinou Bystrá ponad štátnu cestu II/584 na H=200mnt (660ft). Z bodu Srdiečko pokračovať na H=100mnt (330ft) do priestoru činnosti Chopok (lokalita nácviku pristátia pri objekte RS Chopok), pričom sa snažiť pohybovať v max. miere v súbehu s horskými dopravnými zariadeniami Srdiečko – Chopok.
Celý nácvik realizovať prednostne na južnej strane od hrebeňa Nízkych Tatier (prelet na severnú stranu čo najviac minimalizovať za dodržania zásad bezpečnosti).
Návrat z priestoru vykonať do bodu Srdiečko na H=100mnt (330ft), odtiaľ vymedzeným letovým koridorom daným dolinou Bystrá ponad štátnu cestu II/584 späť do bodu Brezno na H=200mnt (660ft).
Poznámka:
Nad H=5 300 ft je povolené na vrtuľníku Mi-17 používať forsážny režim.
Zásady bezpečnosti
- maximálnu vzletovú hmotnosť vrtuľníka stanovenú podľa grafu treba znížiť s ohľadom na obmedzenie vyplývajúce z podmienok letu
- pred letom na plochu počas kontrolného visu je nutné skontrolovať vyváženie vrtuľníka a možnosť zvislého vzletu a pristátia s visom mimo oblasť vplyvu zeme
- pred tým, ako sa vrtuľník dostane do visu je zakázané prudko znižovať rýchlosť vrtuľníka a zväčšovať uhol pozdĺžneho sklonu
- počas klesania na pristátie a počas stúpania po vzlete treba sledovať vzdialenosť vrtuľníka od prekážok ohraničujúcich plochu
- nad prekážkami je možné prelietavať vo výške minimálne
- po pristátí a zistení, že vrtuľník stojí na rovnej a tvrdej ploche, je možné plynulo zmenšiť uhol PKR na minimum
- po pristáti na plochu a po vzlete z nej sa nesmie dopustiť preťaženie rotora a zmenšenie jeho otáčok pod prípustné minimálne hodnoty
- pristátie prevádzať s prevýšením – nepristávať smerom hore po svahu
- vzlet prevádzať v stúpaní – nepripustiť presadnutie vrtuľníku smerom dole po svahu, hrozí nebezpečenstvo zachytenia chvostového rotora o prekážky
- nastaviť Hb = 15m (
- dôsledne vyhodnocovať meteorologické podmienky v priestore pristátia
Zdroj:
PBP LET 3-72 (str. 83-84), Let 3-64 (str.150-161), Let 3-76,(str. 147-154),
Let 3-70, Let 3-59 (str. 158-167)
Komentáre
Prehľad komentárov
I am truly glad to glance at this web site posts which carries lots of helpful data, thanks for providing such statistics. dehllap.se/map29.php penna med olika färger
yasuragi rabattkod 2016 munhea.se
(munhea.se, 19. 10. 2020 23:08)
Very nice article, exactly what I was looking for. nistm.munhea.se/map6.php yasuragi rabattkod 2016
enugn.se
(enugn.se, 19. 10. 2020 7:51)
Pretty nice post. I just stumbled upon your weblog and wished to say that I've truly enjoyed browsing your blog posts. After all I will be subscribing to your feed and I hope you write again very soon! enugn.se/map7.php hur ser man Г¤ldre ut i ansiktet
mannagrynsgröt med blåbär aperca.se
(aperca.se, 19. 10. 2020 7:49)
Thank you for the auspicious writeup. It in fact was a amusement account it. Look advanced to more added agreeable from you! By the way, how can we communicate? sollb.aperca.se/map8.php mannagrynsgröt med blåbär
News 2020
(CarlosGat, 18. 10. 2020 18:09)It’s free! Miggster, the world's leader in mobile gaming just started pre-registration! https://miggster.com/signup/tatyanaflorida/en_GB Everyone is welcome, even if you are not in Crowd1 team! Each new registration leads to exclusive rewards. Everyone starts at level 1. Once you reach level 5, you have a chance to win awesome prizes!
squgarik.se
(squgarik.se, 18. 10. 2020 11:58)
Do you have any video of that? I'd care to find out more details. squgarik.se/map17.php badkar med bubblor
proteine shake afvallen munhea.se
(munhea.se, 18. 10. 2020 5:56)
This design is spectacular! You definitely know how to keep a reader amused. Between your wit and your videos, I was almost moved to start my own blog (well, almost...HaHa!) Excellent job. I really enjoyed what you had to say, and more than that, how you presented it. Too cool! prefi.munhea.se/map7.php proteine shake afvallen
egluopu.se
(egluopu.se, 17. 10. 2020 15:17)
These are genuinely great ideas in concerning blogging. You have touched some good factors here. Any way keep up wrinting. egluopu.se/map16.php slГҐ dig loss
american chocolate chip cookies recept aperca.se
(aperca.se, 17. 10. 2020 13:17)
Ahaa, its pleasant dialogue regarding this post at this place at this weblog, I have read all that, so now me also commenting here. tread.aperca.se/map8.php american chocolate chip cookies recept
pornofoto
(PatrickBef, 16. 10. 2020 19:22)look at these guys https://pornofoto.org/sport/
Nebojte sa, ak máte padáka. Práca online. Odkaz - https://moneylinks.page.link/6SuK
(HenryErami, 16. 10. 2020 17:49)
Už nemusíš pracovať. Stačí spustiť robota.
Odkaz - https://moneylinks.page.link/6SuK
badkar 130 cm tassar munhea.se
(munhea.se, 16. 10. 2020 12:45)
Hello, Neat post. There is a problem along with your website in internet explorer, would test this? IE still is the marketplace leader and a huge portion of people will pass over your wonderful writing because of this problem. whega.munhea.se/map3.php badkar 130 cm tassar
probduo.se
(probduo.se, 16. 10. 2020 10:47)
Hi! I could have sworn I've been to this website before but after browsing through some of the post I realized it's new to me. Anyhow, I'm definitely happy I found it and I'll be book-marking and checking back often! probduo.se/map27.php fiber cement skiva
golyedevushki
(JamesSnips, 16. 10. 2020 9:28)article https://golyedevushki.com/bryunetki/
koh samet restauranger aperca.se
(aperca.se, 15. 10. 2020 19:15)
Appreciate the recommendation. Will try it out. reipr.aperca.se/map1.php koh samet restauranger
benmmdi.se
(benmmdi.se, 15. 10. 2020 10:13)
Wow! This blog looks exactly like my old one! It's on a completely different topic but it has pretty much the same layout and design. Excellent choice of colors! benmmdi.se/map3.php test speed test
download music mp3 flac vinyl rip
(WillieZet, 15. 10. 2020 8:41)Should I try to get rid of this strange desire.Here s a picture of the Sigma Alpha Mu fraternity house from the 1962 Syracuse yearbook.Senior Looks to Break Barriers, Improve Local Communities.Vestito con maglioni e felponi larghi il doppio di lui, spesso in tinta unita, o maglioncine di flanella prese dall armadio della nonna.Before starting the application process, there are two questions that you should answer first. https://granarinabtrinley.cardenistingloustaseresfitojocu.co Filter and Crystal Method Trip Like I Do.The power-fantasy metal is peculiar of academic vocal, light guitar tunes and application of fantasy instruments as violin, and flute.Necessity is the mother of invention.Duke Philip the Good 1396-1467 had a building specially made to house and preserve his tapestry collection.Mark s Place 96 98.
oratrg.se
(oratrg.se, 15. 10. 2020 1:20)
Appreciation to my father who shared with me about this weblog, this weblog is genuinely remarkable. oratrg.se/map16.php godt mod diarre
glutenfritt bröd med bovetemjöl munhea.se
(munhea.se, 14. 10. 2020 20:26)
This paragraph will help the internet users for building up new website or even a blog from start to end. mauno.munhea.se/map5.php glutenfritt bröd med bovetemjöl
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66
dehllap.se
(dehllap.se, 20. 10. 2020 3:49)