Chopok Horský terén
Začiatok:
Let v skupine z leteckej základňe Prešov na leteckú základňu Sliač. Z dôvodu konania a určenia je povinný typ stroja vrtuľník(aký typ, to je na vás, ale radi by sme boli za niečo ruské). Predbežný termín je 20./21.11.2009 v piatok večer presun o 18.20 UTC(predpokladaný vzlet) na trati LZPW-DEDIS-TAKOS-TAGOD-KULIN(ako IFR), alebo LZPW-Svinia-Spišské Vlachy-Dobšiná-Pohorelá-Brezno-Ľubietová-LZSL(ako VFR) to ešte uvidíme podľa počasia. Na ďalší deň v sobotu o 13.20UTC(predpokladaný vzlet) za VMC podmienok trať LZSL- Ľubietová-Brezno-Srdiečko-Chopok-Srdiečko-Brezno-Ľubietová-LZSL. Postupy a zásady bezpečnosti sú nižšie. Kto by sa chcel zúčastniť, tak nech sa dole ku komentárom zapíše. Zúčastnení dostanú orto Chopku a afcad Prešova pre lepšiu orientáciu. Lukyno
Cieľ cvičenia
Naučiť pilota pristávať na horskej ploche a vzlietať z nej.
Postup plnenia
Prílet do záujmového priestoru vykonať po stálej trati do bodu Brezno. Z bodu Brezno pokračovať do bodu Srdiečko vo vymedzenom letovom koridore daným dolinou Bystrá ponad štátnu cestu II/584 na H=200mnt (660ft). Z bodu Srdiečko pokračovať na H=100mnt (330ft) do priestoru činnosti Chopok (lokalita nácviku pristátia pri objekte RS Chopok), pričom sa snažiť pohybovať v max. miere v súbehu s horskými dopravnými zariadeniami Srdiečko – Chopok.
Celý nácvik realizovať prednostne na južnej strane od hrebeňa Nízkych Tatier (prelet na severnú stranu čo najviac minimalizovať za dodržania zásad bezpečnosti).
Návrat z priestoru vykonať do bodu Srdiečko na H=100mnt (330ft), odtiaľ vymedzeným letovým koridorom daným dolinou Bystrá ponad štátnu cestu II/584 späť do bodu Brezno na H=200mnt (660ft).
Poznámka:
Nad H=5 300 ft je povolené na vrtuľníku Mi-17 používať forsážny režim.
Zásady bezpečnosti
- maximálnu vzletovú hmotnosť vrtuľníka stanovenú podľa grafu treba znížiť s ohľadom na obmedzenie vyplývajúce z podmienok letu
- pred letom na plochu počas kontrolného visu je nutné skontrolovať vyváženie vrtuľníka a možnosť zvislého vzletu a pristátia s visom mimo oblasť vplyvu zeme
- pred tým, ako sa vrtuľník dostane do visu je zakázané prudko znižovať rýchlosť vrtuľníka a zväčšovať uhol pozdĺžneho sklonu
- počas klesania na pristátie a počas stúpania po vzlete treba sledovať vzdialenosť vrtuľníka od prekážok ohraničujúcich plochu
- nad prekážkami je možné prelietavať vo výške minimálne 10 m (30 ft )
- po pristátí a zistení, že vrtuľník stojí na rovnej a tvrdej ploche, je možné plynulo zmenšiť uhol PKR na minimum
- po pristáti na plochu a po vzlete z nej sa nesmie dopustiť preťaženie rotora a zmenšenie jeho otáčok pod prípustné minimálne hodnoty
- pristátie prevádzať s prevýšením – nepristávať smerom hore po svahu
- vzlet prevádzať v stúpaní – nepripustiť presadnutie vrtuľníku smerom dole po svahu, hrozí nebezpečenstvo zachytenia chvostového rotora o prekážky
- nastaviť Hb = 15m ( 50 ft )
- dôsledne vyhodnocovať meteorologické podmienky v priestore pristátia
Zdroj:
PBP LET 3-72 (str. 83-84), Let 3-64 (str.150-161), Let 3-76,(str. 147-154),
Let 3-70, Let 3-59 (str. 158-167)
Prílet do záujmového priestoru vykonať po stálej trati do bodu Brezno. Z bodu Brezno pokračovať do bodu Srdiečko vo vymedzenom letovom koridore daným dolinou Bystrá ponad štátnu cestu II/584 na H=200mnt (660ft). Z bodu Srdiečko pokračovať na H=100mnt (330ft) do priestoru činnosti Chopok (lokalita nácviku pristátia pri objekte RS Chopok), pričom sa snažiť pohybovať v max. miere v súbehu s horskými dopravnými zariadeniami Srdiečko – Chopok.
Celý nácvik realizovať prednostne na južnej strane od hrebeňa Nízkych Tatier (prelet na severnú stranu čo najviac minimalizovať za dodržania zásad bezpečnosti).
Návrat z priestoru vykonať do bodu Srdiečko na H=100mnt (330ft), odtiaľ vymedzeným letovým koridorom daným dolinou Bystrá ponad štátnu cestu II/584 späť do bodu Brezno na H=200mnt (660ft).
Poznámka:
Nad H=5 300 ft je povolené na vrtuľníku Mi-17 používať forsážny režim.
Zásady bezpečnosti
- maximálnu vzletovú hmotnosť vrtuľníka stanovenú podľa grafu treba znížiť s ohľadom na obmedzenie vyplývajúce z podmienok letu
- pred letom na plochu počas kontrolného visu je nutné skontrolovať vyváženie vrtuľníka a možnosť zvislého vzletu a pristátia s visom mimo oblasť vplyvu zeme
- pred tým, ako sa vrtuľník dostane do visu je zakázané prudko znižovať rýchlosť vrtuľníka a zväčšovať uhol pozdĺžneho sklonu
- počas klesania na pristátie a počas stúpania po vzlete treba sledovať vzdialenosť vrtuľníka od prekážok ohraničujúcich plochu
- nad prekážkami je možné prelietavať vo výške minimálne
- po pristátí a zistení, že vrtuľník stojí na rovnej a tvrdej ploche, je možné plynulo zmenšiť uhol PKR na minimum
- po pristáti na plochu a po vzlete z nej sa nesmie dopustiť preťaženie rotora a zmenšenie jeho otáčok pod prípustné minimálne hodnoty
- pristátie prevádzať s prevýšením – nepristávať smerom hore po svahu
- vzlet prevádzať v stúpaní – nepripustiť presadnutie vrtuľníku smerom dole po svahu, hrozí nebezpečenstvo zachytenia chvostového rotora o prekážky
- nastaviť Hb = 15m (
- dôsledne vyhodnocovať meteorologické podmienky v priestore pristátia
Zdroj:
PBP LET 3-72 (str. 83-84), Let 3-64 (str.150-161), Let 3-76,(str. 147-154),
Let 3-70, Let 3-59 (str. 158-167)
Komentáre
Prehľad komentárov
Je to najlepší čas na spustenie robota získať viac peňazí.
Odkaz - https://goo-gl.ru.com/3EQ
sensor website
(Davidpar, 6. 11. 2020 6:41)navigate to this site https://www.affiliate-programs.biz/tracker-tool-for-traffic-arbitrage-adsbridge/
Online príjem je váš kľúč k úspechu. Odkaz - https://goo-gl.ru.com/3EQ
(HenryErami, 6. 11. 2020 0:18)
Dodatočný príjem je teraz k dispozícii pre každého po celom svete.
Odkaz - https://goo-gl.ru.com/3EQ
Každý si môže zarobiť toľko, koľko chce žalovať tento topánok. Odkaz - https://goo-gl.ru.com/3EQ
(HenryErami, 5. 11. 2020 22:21)
Finančný robot je skvelý spôsob, ako spravovať a zvyšovať svoj príjem.
Odkaz - - https://moneylinks.page.link/6SuK
sasilu.se pluppar pГҐ tungan
(sasilu.se pluppar pГҐ tungan, 5. 11. 2020 18:59)
I was excited to find this website. I wanted to thank you for ones time for this particularly wonderful read!! I definitely savored every part of it and I have you book-marked to see new information in your site. pluppar pГҐ tungan sasilu.se/map25.php
Have no money? Earn it online. Link - https://goo-gl.ru.com/3EQ
(HenryErami, 5. 11. 2020 15:04)
Check out the automatic Bot, which works for you 24/7.
Link - https://goo-gl.ru.com/3EQ
Jedno kliknutie robota vám môže priniesť tisíce dolárov. Odkaz - https://goo-gl.ru.com/3EQ
(HenryErami, 5. 11. 2020 13:48)
Bohatí ľudia sú bohatí, pretože používajú tohto robota.
Odkaz - https://goo-gl.ru.com/3EQ
Dokonca aj dieťa vie, ako zarobiť peniaze. Tento robot je to, čo potrebujete! Odkaz - https://cli.co/uEvvIGv
(HenryErami, 5. 11. 2020 12:27)
Even a child knows how to make $100 today with the help of this robot.
Link - - https://cli.co/uEvvIGv
Poskytnite svojej rodine peniaze vo veku. Spustite robota! Odkaz - https://cli.co/uEvvIGv
(HenryErami, 5. 11. 2020 11:59)
Vyskúšajte najlepší finančný robot na internete.
Odkaz - https://cli.co/uEvvIGv
Pozrite sa na automatické topánok, ktorý pracuje pre vás 24/7. Odkaz - https://cli.co/uEvvIGv
(HenryErami, 5. 11. 2020 11:37)
Zarobte tisíce dolárov. Finančné robot Vám pomôže to urobiť!
Odkaz - https://cli.co/uEvvIGv
Dodatočný príjem je teraz k dispozícii pre každého po celom svete. Odkaz - https://cutt.ly/agDmla9
(HenryErami, 5. 11. 2020 8:15)
Nemáš peniaze? Získajte ho online.
Odkaz - - https://cutt.ly/agDmla9
Obrovský príjem bez investícií je k dispozícii. Odkaz - https://cutt.ly/agDmla9
(HenryErami, 5. 11. 2020 8:06)
Nemáš peniaze? Je ľahké ich tu zarobiť online.
Odkaz - https://cutt.ly/agDmla9
Najlepšie online práce pre dôchodcov. Urobte svoj starý vek bohatý. Odkaz - https://cutt.ly/agDmla9
(HenryErami, 5. 11. 2020 8:02)
Tento robot vám môže priniesť peniaze 24/7.
Odkaz - https://cutt.ly/agDmla9
Financial robot guarantees everyone stability and income. Link - https://cutt.ly/agDmla9
(HenryErami, 5. 11. 2020 2:41)
The online job can bring you a fantastic profit.
Link - https://cutt.ly/agDmla9
squgarik.se vad Г¤r chaga bra fГ¶r
(squgarik.se vad Г¤r chaga bra fГ¶r, 5. 11. 2020 1:37)
You really make it seem so easy with your presentation but I find this topic to be really something that I think I would never understand. It seems too complex and extremely broad for me. I'm looking forward for your next post, I'll try to get the hang of it! vad Г¤r chaga bra fГ¶r squgarik.se/map10.php
Financial independence is what this robot guarantees. Link - https://cutt.ly/agDmla9
(HenryErami, 5. 11. 2020 1:32)
The best online job for retirees. Make your old ages rich.
Link - https://cutt.ly/agDmla9
Dôverujte finančnému botovi, aby sa stal bohatým. Odkaz - https://cutt.ly/agDmla9
(HenryErami, 5. 11. 2020 0:00)
Nechajte svoje peniaze rastú do hlavného mesta s týmto robotom.
Odkaz - https://cutt.ly/agDmla9
Nie je potrebné zostať hore celú noc, ako zarobiť peniaze. Spustite robota. Odkaz - https://moneylinks.page.link/6SuK
(HenryErami, 4. 11. 2020 21:05)
Nech Vám Robot prinesie peniaze počas odpočinku.
Odkaz - https://moneylinks.page.link/6SuK
tatovering med navn munhea.se
(munhea.se, 4. 11. 2020 18:23)
Hello there! I know this is kinda off topic but I was wondering if you knew where I could get a captcha plugin for my comment form? I'm using the same blog platform as yours and I'm having trouble finding one? Thanks a lot! tuta.munhea.se/map5.php tatovering med navn
bästa tofu recept aperca.se
(aperca.se, 4. 11. 2020 17:14)
This post will assist the internet people for building up new webpage or even a blog from start to end. sioth.aperca.se/map11.php bästa tofu recept
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73
Launch the financial Bot now to start earning. Link - https://goo-gl.ru.com/3EQ
(HenryErami, 6. 11. 2020 10:15)