Chopok Horský terén
Začiatok:
Let v skupine z leteckej základňe Prešov na leteckú základňu Sliač. Z dôvodu konania a určenia je povinný typ stroja vrtuľník(aký typ, to je na vás, ale radi by sme boli za niečo ruské). Predbežný termín je 20./21.11.2009 v piatok večer presun o 18.20 UTC(predpokladaný vzlet) na trati LZPW-DEDIS-TAKOS-TAGOD-KULIN(ako IFR), alebo LZPW-Svinia-Spišské Vlachy-Dobšiná-Pohorelá-Brezno-Ľubietová-LZSL(ako VFR) to ešte uvidíme podľa počasia. Na ďalší deň v sobotu o 13.20UTC(predpokladaný vzlet) za VMC podmienok trať LZSL- Ľubietová-Brezno-Srdiečko-Chopok-Srdiečko-Brezno-Ľubietová-LZSL. Postupy a zásady bezpečnosti sú nižšie. Kto by sa chcel zúčastniť, tak nech sa dole ku komentárom zapíše. Zúčastnení dostanú orto Chopku a afcad Prešova pre lepšiu orientáciu. Lukyno
Cieľ cvičenia
Naučiť pilota pristávať na horskej ploche a vzlietať z nej.
Postup plnenia
Prílet do záujmového priestoru vykonať po stálej trati do bodu Brezno. Z bodu Brezno pokračovať do bodu Srdiečko vo vymedzenom letovom koridore daným dolinou Bystrá ponad štátnu cestu II/584 na H=200mnt (660ft). Z bodu Srdiečko pokračovať na H=100mnt (330ft) do priestoru činnosti Chopok (lokalita nácviku pristátia pri objekte RS Chopok), pričom sa snažiť pohybovať v max. miere v súbehu s horskými dopravnými zariadeniami Srdiečko – Chopok.
Celý nácvik realizovať prednostne na južnej strane od hrebeňa Nízkych Tatier (prelet na severnú stranu čo najviac minimalizovať za dodržania zásad bezpečnosti).
Návrat z priestoru vykonať do bodu Srdiečko na H=100mnt (330ft), odtiaľ vymedzeným letovým koridorom daným dolinou Bystrá ponad štátnu cestu II/584 späť do bodu Brezno na H=200mnt (660ft).
Poznámka:
Nad H=5 300 ft je povolené na vrtuľníku Mi-17 používať forsážny režim.
Zásady bezpečnosti
- maximálnu vzletovú hmotnosť vrtuľníka stanovenú podľa grafu treba znížiť s ohľadom na obmedzenie vyplývajúce z podmienok letu
- pred letom na plochu počas kontrolného visu je nutné skontrolovať vyváženie vrtuľníka a možnosť zvislého vzletu a pristátia s visom mimo oblasť vplyvu zeme
- pred tým, ako sa vrtuľník dostane do visu je zakázané prudko znižovať rýchlosť vrtuľníka a zväčšovať uhol pozdĺžneho sklonu
- počas klesania na pristátie a počas stúpania po vzlete treba sledovať vzdialenosť vrtuľníka od prekážok ohraničujúcich plochu
- nad prekážkami je možné prelietavať vo výške minimálne 10 m (30 ft )
- po pristátí a zistení, že vrtuľník stojí na rovnej a tvrdej ploche, je možné plynulo zmenšiť uhol PKR na minimum
- po pristáti na plochu a po vzlete z nej sa nesmie dopustiť preťaženie rotora a zmenšenie jeho otáčok pod prípustné minimálne hodnoty
- pristátie prevádzať s prevýšením – nepristávať smerom hore po svahu
- vzlet prevádzať v stúpaní – nepripustiť presadnutie vrtuľníku smerom dole po svahu, hrozí nebezpečenstvo zachytenia chvostového rotora o prekážky
- nastaviť Hb = 15m ( 50 ft )
- dôsledne vyhodnocovať meteorologické podmienky v priestore pristátia
Zdroj:
PBP LET 3-72 (str. 83-84), Let 3-64 (str.150-161), Let 3-76,(str. 147-154),
Let 3-70, Let 3-59 (str. 158-167)
Prílet do záujmového priestoru vykonať po stálej trati do bodu Brezno. Z bodu Brezno pokračovať do bodu Srdiečko vo vymedzenom letovom koridore daným dolinou Bystrá ponad štátnu cestu II/584 na H=200mnt (660ft). Z bodu Srdiečko pokračovať na H=100mnt (330ft) do priestoru činnosti Chopok (lokalita nácviku pristátia pri objekte RS Chopok), pričom sa snažiť pohybovať v max. miere v súbehu s horskými dopravnými zariadeniami Srdiečko – Chopok.
Celý nácvik realizovať prednostne na južnej strane od hrebeňa Nízkych Tatier (prelet na severnú stranu čo najviac minimalizovať za dodržania zásad bezpečnosti).
Návrat z priestoru vykonať do bodu Srdiečko na H=100mnt (330ft), odtiaľ vymedzeným letovým koridorom daným dolinou Bystrá ponad štátnu cestu II/584 späť do bodu Brezno na H=200mnt (660ft).
Poznámka:
Nad H=5 300 ft je povolené na vrtuľníku Mi-17 používať forsážny režim.
Zásady bezpečnosti
- maximálnu vzletovú hmotnosť vrtuľníka stanovenú podľa grafu treba znížiť s ohľadom na obmedzenie vyplývajúce z podmienok letu
- pred letom na plochu počas kontrolného visu je nutné skontrolovať vyváženie vrtuľníka a možnosť zvislého vzletu a pristátia s visom mimo oblasť vplyvu zeme
- pred tým, ako sa vrtuľník dostane do visu je zakázané prudko znižovať rýchlosť vrtuľníka a zväčšovať uhol pozdĺžneho sklonu
- počas klesania na pristátie a počas stúpania po vzlete treba sledovať vzdialenosť vrtuľníka od prekážok ohraničujúcich plochu
- nad prekážkami je možné prelietavať vo výške minimálne
- po pristátí a zistení, že vrtuľník stojí na rovnej a tvrdej ploche, je možné plynulo zmenšiť uhol PKR na minimum
- po pristáti na plochu a po vzlete z nej sa nesmie dopustiť preťaženie rotora a zmenšenie jeho otáčok pod prípustné minimálne hodnoty
- pristátie prevádzať s prevýšením – nepristávať smerom hore po svahu
- vzlet prevádzať v stúpaní – nepripustiť presadnutie vrtuľníku smerom dole po svahu, hrozí nebezpečenstvo zachytenia chvostového rotora o prekážky
- nastaviť Hb = 15m (
- dôsledne vyhodnocovať meteorologické podmienky v priestore pristátia
Zdroj:
PBP LET 3-72 (str. 83-84), Let 3-64 (str.150-161), Let 3-76,(str. 147-154),
Let 3-70, Let 3-59 (str. 158-167)
Komentáre
Prehľad komentárov
check my site https://sollet-wallet.io/
A shot of satanic rituals where is tila tequila radaronline
(hermanqn11, 11. 6. 2025 17:09)
Qidl amateur movies stolen homemade porn movies german
https://comicpornodisney-hugeboobswalking.tiktokpornstar.com/?tamara-madeleine
porn free movies rated free indian porn sex tube senior classic porn long video porn movies avoid filter free swetish muture women porn vidios
his explanation
(RobertApefe, 11. 6. 2025 11:27)you could try here https://sollet-wallet.io
3d porn videos xxx porn tube free porno movies niceporn tv
(tammyeg8, 8. 6. 2025 23:36)
Dakota skye inside brief blazing life of porn star rolling stone
https://lesbiandildosex-teluguheroinessareehotphotos.moesexy.com/?kenna-micaela
young girls with 19 men porn free quality porn movies taina porn porn videos babysitter amature teen natural tit porn
handwritten texts,
(Superchipsnop, 6. 6. 2025 20:18)XVII century was Nicholas Jarry [fr].
I love you how a badly codedputer virus caused billions in cnn
(pearliemx7, 6. 6. 2025 5:51)
Clarisse s videos webcam porn videos mfc chaturbate
https://lenore-hortaleza.adablog69.com/?raven-diamond
free 70 s porn nineteenth century porn spaniosh porn free summer krystal porn videos full male porn
How to unblock porn sites best vpn for porn in 2023 uk
(peggyag8, 3. 6. 2025 12:39)
Asian gangbang xxx group sex movies porn gangbang asians
https://wechatstickerfunny-moviexxxpron.jsutandy.com/?estefani-kaylynn
crave porn tar black girls with toys porn jamie page porn tiny tit tube porn busty family guy porn
have a peek at these guys
(JeffreyKew, 3. 6. 2025 7:28)
https://Buffedhub.com/XP291HBENJTRFJ24B49ZQTCJ/
https://Buffedhub.com/PQ333BLSBYHNGN68N94MX/
https://Buffedhub.com/EX64YKMOGIIQLR/
https://Buffedhub.com/YC769712858994GBQQ586/
https://Buffedhub.com/FU882PNYFCUIJV72Y59RW/
https://Buffedhub.com/JH796GMSTEQ/
https://Buffedhub.com/EZ91ZRDDIPBNKS/
https://Buffedhub.com/AK683BGMBQLTAO54G/
https://Buffedhub.com/HA852695513335893874/
https://Buffedhub.com/SH878939819271TWBQ/
https://Buffedhub.com/QP918655381286XZXV/
https://Buffedhub.com/FU183994437464OMRW611/
https://Buffedhub.com/SZ166313656893875922/
https://Buffedhub.com/BE627HKZHFVUET76F86WXOEK/
https://Buffedhub.com/OU445864393365438468/
https://Buffedhub.com/EI163188771994423/
https://Buffedhub.com/TO317RTHZNCUNK47X/
https://Buffedhub.com/WN76IHDQDDBNAG/
https://Buffedhub.com/WX312OPQUDDYDN77M64PJEJG/
https://Buffedhub.com/CY541EUBSOXLNB16C16/
0rb11ta.top
(CraigNot, 2. 6. 2025 2:16)
https://telegra.ph/Orb11ta-Rabotaet-05-15
https://telegra.ph/Provinciya-reshaet-05-15
https://telegra.ph/SYNDICATE-05-15-9
https://telegra.ph/totblacktop-03-19
https://telegra.ph/DRUGONTOP-03-19
https://telegra.ph/M19EKBTOP-03-19
https://luvre.top ЛУВР - Музей в мире шопов!
https://telegra.ph/TRIPMASTER-05-29
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68
navigate to this website
(Donaldtut, 13. 6. 2025 2:37)